Wednesday 9 April 2014

KEPENTINGAN OMEGA-3

       Salam sayang....kepada semua pembaca yang saya kasihi...
 Hari ini saya nak kongsi hasil pembacaan sy dari majalah mingguan wanita....byk sgt info kesihatan....yg perlu kite ketahui tau...so rajin2 la membaca...hihi...

Meh bace ape yg nak di kongsi.....


MANFAAT IKAN KEPADA TUBUH

Ikan dikenali sebagai makanan yang sihat. Pelbagai keistimewaan mampu diberikan oleh ikan kepada manusia baik dari isi sampailah ke minyaknya.

info dari MAJALAH MINGGUAN WANITA

.

Di samping mudah dipelbagaikan menu sajian, rasa ikan juga enak dan sesuai utk semua peringkat umur. Atas sebab inilah ikan perlu ‘dimuatkan’ dlm diet harian anda disamping beberapa factor sokongan di bawah:

MENCEGAH PENYAKIT KARDIOVASKULAR

 Kandungan asid lemak Omega-3 di dlm ikan dikatakan berupaya menurunkan tekanan darah, mengurangkan masalah darah beku seterusnya menyihatkan jantung. Secara tidak langsung, ia membantu menghindarkan diri daripada penyakit kardiovaskular yg membahayakan.

MELAWAN KANSER

 Sejak akhir-akhir ini serangan kanser semakin kerap didengar terutama sekali di kalangan wanita. Daripada kanser payu dara, kanser Rahim, kanser darah dan sebagainya semuanya membahayakan kesihatan malah mengancam nyawa sekiranya tidak dirawat dari awal. Bagaimanapun, risiko mendapatnya masih boleh dikurangkan dengan mengambil ikan. Dikatakan, kandungan bahan yg terkandung di dalam ikan sgt bagus utk mencegah penyakit ini dari berlarutan.

MENINGKATKAN FUNGSI OTAK

 Amalkan  mengambil dua ekor ikan dlm tempoh seminggu. Mengapa? Ia dikatakan amat baik utk meningkatkan fungsi otak Antara kandungan asid lemak Omega-3 didlmnya. Mulai sekarang, masukkan ikan dlm menu diet anda khususnya kepada anak-anak yg masih kecil.

MENGURANGKAN TEKANAN

Kesibukan bekerja sehari-hari pastinya meningkatkan tekanan yg dialami. Baik hal kerja mahupon peribadi, masalah ini pasti terjadi. Sungguhpon begitu, Selain melakukan rutin yang menyeronokkan seperti ‘window shopping’, bersenam atau melancong, pemakanan juga boleh memainkan peranan. Dalam sebuah kajian yg pernah dijalankan membuktikan bahawa individu yg kerap mengambil ikan dlm menu mereka kurang berisiko utk diserang tekanan.

Begitu penting kesihatan pada tubuh badan kite...."BADAN SIHAT KELUARGA BAHAGIA"

Kalau xsempat or jarang-jarang je boleh sediakan menu terbaik ni...meh cuba yang mudah..ambek OMEGA GUARD SHAKLEE dlm bentuk tablet... senang kan..:-)


                               OMEGA GUARD SHAKLEE | 90 CAPSULES | RM136

#iloveSHAKLEE#

thanks for reading....salam sayang dari saya....

           SHARA MAMAT

 011-25668914

 www.facebook.com/masharah.mamat



No comments:

Post a Comment